Teknoloji

Beynimiz Influencer Reklamlarına mı yoksa TV Reklamlarına mı Daha Olumlu Tepki Veriyor? Kazanan kim?

Her gün sosyal medyada içerik üreticileri Daha sonra almak üzere bir teklifi saklıyoruz. Aynı şekilde her gün televizyon reklamlarına maruz kalıyoruz.

Unutulmazlık ve duygusal etki Bırakmaya baktığımızda hangisi bizi daha çok etkiliyor? Gelin bu konuda uzmanların araştırmalarına, sonuçlarına ve nedenlerine bakalım.

Hangi pazarlamadan daha çok etkilendik?

Hangi pazarlamanın etkili olduğunu bulmak için Neuro-Insight bir araştırma yapıyor.Katılımcılara YouTube videolarını izleme ve sosyal medyada gezinme gibi görevler verir.

Bu misyonu yerine getirirken televizyon reklamları da gösterilmektedir. Değerlendirme sonucunda influencer reklamlarını izlerken beyin ısısında artışdaha yüksek olduğu görülmektedir.

Araştırma sonuçlarına göre influencer pazarlaması TV reklamlarına göre daha etkilidir. %277 daha fazla duygusal yoğunluk ve %87 daha fazla akılda kalıcılık sağlar. Dolayısıyla influencer pazarlaması televizyon reklamlarından daha ilgi çekici görünüyor. Bu da influencer pazarlamada satın alma içgüdümüzün daha aktif olduğunu gösteriyor.

Peki influencerlar bizi nasıl etkiliyor?

Doğası gereği güven sorunumuz var. Bu nedenle tıpkı Kemal Sunal’ın Yüz Adam filminde olduğu gibi, “halkın adamı”veya ” Halk kahramanıBöyle birini karşımızda görmek istiyoruz.

Bu kişilerin işi deneyimledikten sonra beğendiklerini söyleyeceklerini düşünüyoruz. Hatta birkaç içerik oluşturucunun tam çalışmasını bile görebilirsiniz. Kendimizi de ikna ediyoruz.

Tüketici olarak kaygılarımız var. Verdikleri tavsiyelerle bu sorunları çözüyorlar. Çözülen sıkıntılarımızın yerini yenileri alıyor satın alma motivasyonuna ayrılıyorum. Eserle ilgili şüpheler ortadan kalkıyor ve sonunda onu satın almak istiyoruz. Gerçekten yapıyoruz.

Hedef kitleye ulaşmaları TV reklamlarına göre daha kolaydır.

Makyaj ve bakım ürünleri öneren bir içerik oluşturucuyu ele alalım. Bu konulara meraklı olanlar oldukça genç ve orta yaşlı kadınlar O olacak. Genç ve orta yaşlı kadınların sosyal medyada geçirdikleri süre, televizyon izleyerek geçirdikleri zamandan çok daha fazla. Bu nedenle markalar, ürünlerinin tanıtımını sosyal medyada “halktan biri” olan influencer’larla yapmayı daha doğru buluyor.

çok fazla ünlü etki sahibi Her ne kadar pazarlamada takipçisi daha az olan influencerlar tercih edilse de. Çünkü ” Suyunuzu azar azar, yudum yudum içebilirsiniz. .” Bunu söyleyen içerik üreticilerinin tavsiyeleri pek samimi gelmiyor. Aynı şekilde tüketiciler, yüksek kar elde edenlerin daha düşük fiyatlı ürünler sunmasını da samimi bulmuyor.

Influencer Marketing her yaşta aynı etkiyi göstermez.

IZEA Insights’tan alınan bilgiye göre18-44 yaş grubu % 36Fenomenlerden etkilenir.2022 yılı verilerine göre influencer pazarlamasında tercih edilen platformlar YouTube (%26), Facebook (%24) ve Instagram (%24) olarak öne çıkıyor.

Tüketicilerin tercih ettiği uygulamalara bakıldığında Kadınlar en çok Instagram’ı, erkekler ise en çok YouTube’u kullanıyor. kullanır. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, 60 yaşın üzerindeki kişiler Facebook kullanımına hakimdir.

Sosyal medya Kullanımın bu kadar yüksek olduğu bir dünyada fenomenlerden etkilenme oranının artması elbette normaldir. Ama bu daha çok inanmakla ilgili öykünmeBoyutuna ulaşıp ulaşmayacağını bilmiyoruz.

Bu %36 sadece inanç ve duygusal tatmin nedeniyle fenomenlerden mi etkileniyor yoksa fenomenin kullandığı eserlerden faydalanmak mümkün mü? Bir tatmin duygusu yaratıyor mu?Öncelikle bunu sorgulamamız gerekiyor.

Influencer pazarlamanın TV reklamlarını geride bıraktığını söyleyebiliriz.

Neuro-Insight ve IZEA Insights araştırmasına dayanarak karar verirsek etkileyici pazarlama Bu yarışı kazanacak durumda olduğumuzu söyleyebiliriz. Yukarıda da belirttiğimiz gibi duygusallık, akılda kalıcılık, etkileyicilik ve güven açısından daha başarılı olan influencer pazarlama bizi daha çok satın almaya itiyor.

Kaynaklar: Neuro-Insight, İZEA Insights, Dergipark

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu