Ekonomi

Türkiye’nin Önemli Turizm Destinasyonları EMITT’te Tanıtıldı

Dünyanın en büyük beş turizm fuarının ortasında yer alan EMITT, Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı’nın ikinci gününde de turizm bölümünü ağırlamaya devam ediyor.

EMITT, ülke tanıtımına ve turizm sektörünün gelişmesine büyük katkı sağlarken, tatil konseptinin ve erken rezervasyon avantajlarının ülkemizde de benimsenmesinde değerli bir misyon üstlenmektedir. Dünyanın farklı ülkelerinden katılımcıların, davetli medikal operatörlerin ve bölüm uzmanlarının küresel ve yerel gündemi tartıştığı fuar; Türkiye’nin turistik bölgelerini tüm dünyaya tanıtırken, ziyaretçilerin de ilgisini çekti.

EMITT Konferans Sahnesinde ‘Sürdürülebilir Turizm’ Tartışıldı.

13 Nisan – Fuarın ikinci günü ‘Sürdürülebilir Destinasyon Yönetimi’ başlıklı oturumla başladı. moderatörlüğünde Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Prof. Dr. Bilgehan Gülcanoturumunun konuşmacılarının ortasında; Kapadokya Üniversitesi Doç. Dr. Burak Sakal, Türkiye Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı (TGA) Turizm Op. Ve Geliştirin. Genel Müdür Yardımcısı Dr. Elif Balcı FisunoğluVe Küresel Sürdürülebilir Turizm Kurulu Başkanı Luigi Cabrinigerçekleşti.

turizmde sürdürülebilirlik üzerine Kapadokya Üniversitesi Doç. Dr. Burak Sakal , “Kapadokya Üniversitesi olarak Ar-Ge esası veriyoruz. Diğer üniversitelerin turizm fakülteleri ile çok yoğun çalışıyoruz. Pazar ve trend araştırmasını aynı anda yapıyoruz. Hem kamu şubesine hem de otel ve turizm çalışanlarına sürdürülebilirlik sertifikaları ve eğitimleri veriyoruz. Sürdürülebilirlik için bütüncül bir yaklaşım benimsiyoruz. Sürdürülebilirlik çatısı altında turizmin kültürel, sosyo-ekonomik ve çevreye eşdeğer olacak şekilde ön plana çıkarılmasını istiyoruz” dedi.

Türkiye Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı (TGA) Turizm Op. Ve Geliştirin. Genel Müdür Yardımcısı Dr. Elif Balcı Fisunoğlu,Konuşmasında, pandeminin tetiklenmesiyle birlikte sürdürülebilirlik konusunun bir tercihten çok bir zorunluluk haline geldiğine vurgu yaptı. fisunoğlu, “Türkiye’de kamu ve özel şubelerin birlikte tanıtım yaptığı bir yapı var, TGA. TGA’yı sürdürülebilirliğin ilk unsuru olarak getiriyoruz. 2021’de bir sürdürülebilirlik atlası yayınladık. Bu atlas yaklaşık 100 sayfalık bir Ar-Ge çalışmasıdır. Türkiye’nin sahip olduğu yeşil alanlara sahip olduğu, bu maliyetlerin ortaya konulduğu, tüm yeşil bayraklı plajların ele alındığı ve sürdürülebilir bir Türkiye markası yaratmayı temel aldığımız, UNESCO’dan birçok başlığı içeren önemli bir çalışma” dedi.

Konuşmasına pandeminin sürdürülebilir turizme olan etkilerinden bahsederek başladı. Küresel Sürdürülebilir Turizm Kurulu Başkanı Luigi Cabrini Booking.com 2021 araştırması hakkında değerli rakamlar paylaştı. Araştırmaya atıfta bulunan Cabrini, “Araştırmanın sonuçları gösteriyor ki katılımcıların neredeyse yarısı hala sürdürülebilir bir seyahat seçeneğinin olmadığını düşünüyor. Pandemide milyonlarca insanın işini kaybetmesi ve işletmelerin kapanması turizm için büyük bir yıkım oldu ve bu etkileri azaltmak için toparlanma fırsatlarını doğru değerlendirmemiz gerekiyor” dedi.

Günün ikinci oturumunda ise sektör uzmanları sağlık turizmini ele aldı.

İhracat Stratejisinde Sağlık Turizmi Planı’başlıklı oturum TTYD Genel Sekreteri Emre Tamerile ilgili  yönetildi.  oturum Acıbadem Sağlık Kümelenmesi Uluslararası Pazarlama Müdür Yardımcısı Deniz Şentop, Hizmet İhracatçıları Birlikleri Denetim Kurulu Üyesi İdris Sarıaydın, Mehmet Karakaya, USHAŞ Sağlık Turizmi Sektörel İşbirliği ve Projeler SorumlusuVe Ticaret Bakanlığı Sağlık ve Seyahat Hizmetleri Daire Başkanı Tarık Aksoykonuşmacı olarak katıldı.

Ticaret Bakanlığı Sağlık ve Seyahat Hizmetleri Daire Başkanı Tarık Aksoykonuşmasında  Sağlık hizmeti ihracatı ve uluslararası hasta sayısından bahsetti. Aksoy,Sanal pekiştirme programındaki son gelişmelerden ve yeniliklerden de bahsetti.   Aksoy yaptığı konuşmada, “2012’den 2022’ye sağlık turisti sayısında 5 kat artış görüyoruz. Türkiye şu anda dünyada sağlık hizmeti ihraç eden bir ülke. Ülkemizi bu alanda ilk 10 içinde görebiliriz. Sağlık hizmetlerimizde ülke markası yaratmak zorundayız. Bu bizim olmazsa olmazlarımızdan biri.”

Mehmet Karakaya, USHAŞ Sağlık Turizmi Sektörel İşbirliği ve Projeler SorumlusuUSHAŞ’ın hizmet alanları ve yapısından bahsetti. Siyah Kaya “Geçen Ekim ayında Türkiye markasını lanse ettik. Uluslararası sağlık hizmeti veren temsilcilerimiz ile birlikte taleplerini artırmak için çalışmalara başladığımızı söyleyebilirim. Türk markası şu anda 5 farklı fonksiyonda faaliyet gösteriyor. Bu çalışmalarla amacımız; Ülkemizin sağlık turizmi gelirini mümkün olduğu kadar ileriye götürmek. Bu konuda projeler yürütürken ülkemizi bir şifa merkezi haline getirmek istiyoruz” dedi. Karakaya, sağlık turizmi farkındalığını artırmak için eğitimler planladığını sözlerine ekledi.

Hizmet İhracatçıları Birliği Kontrol Kurulu Üyesi İdris Sarıaydın,‘Hizmet ihracatı’ kavramını ilk kez 2012 yılında duyduğunu belirterek sözlerine başladı. sarı sabah , “Yıllar geçtikçe ‘hizmet ihracatı’ kavramını tanımaya başladık ve hayatımızda büyüyen ve gelişen bir kavram haline geldi. Türkiye’de aritmetik değil geometrik olarak büyüyen mal ihracatından daha hızlı büyüyen bir ihracat talebi olduğunu gördük. Yıllar önce Türk hastalar yurt dışına gidip tedavi oluyordu. Şu anda dünyanın 130’dan fazla ülkesinden hastayı Türkiye’de ağırlıyoruz. Bunu hekim kalitemize ve hizmet kalitemize borçluyuz.”

Sağlık turizminde daha uygun bir hizmet verebilmek için sağlık kurumlarının neler yaptığına değinen, Acıbadem Sağlık Kümelenmesi Uluslararası Pazarlama Müdür Yardımcısı Deniz Şentop “Hastayı merkeze aldığımız vizyonumuz, hasta güvenliği, hasta memnuniyeti ve çalışan memnuniyeti üzerine kuruludur. Yerli ve yabancı hasta fark etmeksizin, sağlık hizmetini en iyi şekilde alabilmek için farklı firmalarla kurguladığımız bir ekosistem aracılığıyla hastalara ulaşıyoruz. Acıbadem Healthpoint markası ile sağlık turizmi operasyonunu yürütüyoruz. 100’ün üzerinde ülkeden ve 90’ın üzerinde şubeden çok sayıda hasta alıyoruz.

Dört gün boyunca çeşitli etkinliklere ve iş birliği fırsatlarına ev sahipliği yapan EMITT fuarı devam ediyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

kemahhaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort